وكيل خانواده،وكيل طلاق،طلاق غيابي،محبوبه حجتيان،موسسه حقوقي وكيل خانواده،وكيل طلاق،طلاق غيابي،محبوبه حجتيان،موسسه حقوقي

موسسه حقوقی حجتیان

طلاق غيابي

چگونه بدون دردسر از همسرم  غيابي طلاق بگيرم؟

در مورد درخواست طلاق غيابي از همسر، قبل از هر چيز بايد بدانيم طلاق غيابي چيست و چه شرايطي دارد.

هنگامي كه برعليه يكي از زوجين دادخواست صادر شود، ولي او يا وكيل ايشان در جلسه دادگاه حضور پيدا نكند يا اينكه در ساير جلسه هاي كه از سوي دادگاه مشخص شده است، براي دفاع از خود يا موكل خود حاضر نشود و مدارك مستندي براي اثبات حقانيت خود ارائه ندهد، دادگاه خانواده مي تواند به صورت غيابي حكم طلاق را صادر كند.

بعد از ابلاغ حكم، زوج يا زوجه متهم مي تواند نسبت به آن در مدت 20 روز واخواهي را انجام دهد، ولي اگر در اين مهلت نيز هيچ دفاعي از خود نداشته باشد، حكم قطعي از سوي قاضي صادر خواهد شد و بدون هيچ تاملي لازم اجرا خواهد بود. 

البته اين موارد حقوقي مربوط به تمام دعاوي است كه در دادگاه هاي مختلف به آنها رسيدگي مي شود. به صورتي كه هر گاه كسي كه برعليه آن دادخواستي تنظيم شده باشد، در جلسات دادگاه حضور پيدا نكند و لايحه به عنوان دفاعيه ارائه ندهد، دادگاه مربوط به آن پرونده مي تواند در غياب وي حكم صادر كند و در صورت عدم اعتراض خوانده، حكم نهايي صادر و لازم اجرا خواهد بود.

محبوبه حجتيان وكيل پايه يك دادگستري تمام موارد مربوط به مسائل خانواده مانند مهريه، نفقه، اجرت المثل، طلاق، ملاقات فرزند، حضانت، ترك انفاق، تمكين و داوري را انجام مي دهد.

همچنين در زمينه هاي مختلف مانند موارد ملكي، قرارداد، وكيل خانواده ، كيفري و امور مهاجرت تعداد قابل توجهي از پرونده هاي قضايي را وكالت كرده و موجب به نتيجه رساندن پرونده هاي مختلف و ايجاد كاركرد كاملا تخصصي در اين عرصه شده است.

پيشنهاد مي كنيم مقاله طلاق توافقي را مطالعه كنيد.

درخواست طلاق غيابي چيست؟

از آنجا كه طلاق انواع مختلفي مانند طلاق توافقي و طلاق يك طرفه دارد، طلاق غيابي جزيي از طلاق يك طرفه محسوب مي شود.

درواقع مي توان بيان كرد زماني كه مكان زندگي مرد يا زن مشخص نباشد و به نوعي مفقود باشد، هر دو مي توانند بدون حضور ديگر درخواست طلاق غيابي داشته باشند. در اين نوع طلاق، براي مرد از لحاظ قانوني بدون هيچ دليل و تنها براساس مفقود بودن زن امكان پذير است، اما براي زن بايد دلايلي ارائه و مدت زمان غيب براي دادگاه مشخص شود.

هنگامي كه زوجين در جلسات دادگاه حاضر نشوند، قاضي بدون حضور آنها حكم خود را صادر خواهد كرد.

لازم به ذكر است كه در طلاق غيابي در هنگام درخواست از سوي زن، اگر اموالي به نام مرد باشد، زن مي تواند مهريه و نفقه خود را به طور كامل دريافت كند.

در مورد طلاق غيابي از آن جهت كه ممكن است دادخواست از سوي مرد (زوج) يا زن (زوجه) ارائه شود، موارد حقوقي آن با يكديگر متفاوت است، در ادامه به بررسي طلاق غيابي زن و مرد پرداخته شده است. 

براي خواندن ادامه مطلب كليك كنيد .


برچسب:
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: <~PostRate~>
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1401/8/2 ساعت: ۱۳ توسط:hlawyer :